FIFA Benelux levert de community al 15 jaar het laatste nieuws over de FIFA-games.

Resultaten 1 tot 2 van de 2

Onderwerp: Defending?

Amateur SherryBerry's Avatar
    • Ingeschreven: 03/05/2012
    • Bedank: 0
    • 0x bedankt in 0 berichten

Standaard Defending?

Hallo iedereen!

Ik ben nieuw op dit forum en ik heb een vraag.

Ik heb gisteren Fiffa 12 gekocht en heb wat problemen met het verdedigen.

Vorrheen in fiffa 11 hoefde ik aleen de ''A'' knop ingedrukt te houden en mijn speler zou op de tegenspeler afrennen en de bal zelf afpakken. Ik kon ook ''A'' en ''B'' drukken dan zou ik en een medespeler op de tegenspeler afrennen en de bal afpakken. Simpel.

Nu... is het ik hou ''A'' ingedrukt en hij stopt op een gegeven moment ik moet dan ''B'' indrukken om zeg maar een standing tackle te doen maar de tegenspeler weet altijd te ontkomen omdat mijn speler dan even stilstaat. Ik weet dat timing perfect moet zijn maar het voelt zo moelijk aan allemaal want je moet ''LT'' indrukken om zogenaamd goed voor de speler te staan en dan wachten en dan ''B'' drukken maar tot die tijd heeft hij allang gepaast aan een ander speler en herhaal dat hele tijd.

Ik begrijp het verchil niet tussen ''A'' indrukken en dan ''B'' en ''LT'' indrukken en dan ''B''

Ik vind wel leuk dat je nu meer controle hebt over het verdedigen maar vind het allemaal zo moelijk en onhandig om zoveel knoppen ingedrukt te houden.

Nog 1 laatste vraag bestaat de ''RB'' precisie schot nog?

Bedankt voor de info!

Sherry

Amateur lolwut's Avatar
    • Ingeschreven: 27/04/2012
    • Leeftijd: 25
    • Bedank: 0
    • 5x bedankt in 2 berichten

Standaard

Het verdedigen in FIFA 12 is inderdaad heel anders. Het Tactical Defending is aan het begin vooral heel erg wennen. Zo tackelt je speler inderdaad niet meer automatisch als je enkel A ingedrukt houdt, nu is het nodig het goede moment in te schatten om B in te drukken.

LT is voor de jockey. Ik gebruik het haast nooit maar met wat ervaring kan je het gebruiken om je tegenspelers een bepaalde kant op te dwingen. Het is alleen zeker niet essentieel, je kan dus net zo makkelijk na A meteen B drukken als je in positie staat.

De timing van je tackle kan aan het begin erg moeilijk zijn, schroom niet om eerst een paar wedstrijden op de makkelijkere niveau's tegen de CPU te spelen om er wat meer gevoel voor te krijgen. Goed advies zou zijn, geduld is een schone zaak. Het is beter om de tegenstander een beetje te laten komen.

Als het je echt heel erg frustreert kan je bij je controller-instellingen het "Tactical Defending" inruilen voor "Legacy Defending" (het systeem van FIFA 11). Dit kan echter alleen offline en handicapt je uiteraard behoorlijk voor online wedstrijden en eventuele toekomstige FIFA's waarin je niet meer kan kiezen tussen deze twee.

Forum Rechten