PDA

Bekijk Volledige Versie : Console versie: Top of flop?

Timinho
11/10/2009, 22:28
Nadat iedereen anderhalve week FIFA 10 heeft gespeeld, en iedereen heel positief is, wil ik ook even mijn mening geven.

Ik vind het helemaal niks. Die voorzetten in de wedstrijd slaan echt nergens op; altijd die verrekte onrealistische boog erin.
Het is nu eigenlijk ook onmogelijk om op snelheid een speler voorbij te gaan, je word opzij gebeukt en vliegt 10 meter opzij. Ook dat bal afpakken gaat fucking makkelijk, nu is dit op een niveautje legendarisch al een stuk moeilijker.

En zo zijn er nog meer veel irritatiepunten bij mij.

Ik heb in alle voorgaande FIFA's die game helemaal kapot gespeeld toen ik hem net had, maar nu helemaal niet. Heb totaal geen behoefte meer om te spelen. Toen ik een carriere startte, had ik totaal geen behoefte om spelers te kopen, want er is -in tegenstelling tot wat er gezegd werd- weinig veranderd het koopsysteem.

Ook die vantevoren ingestelde oefenpotten slaan nergens op. Speel je eerste tegen twee teams uit je eigen land; slaat echt natuurlijk nergens op.

Ik zal het spel heus nog wel vaak gaan spelen, maar ik baal echt verschrikkelijk dat het me allemaal zo tegenvalt. Een ding weet ik zeker: ik zal nooit PES gaan spelen:cheesy:

Zijn er op deze aardkloot ook nog mensen te vinden die mijn mening delen?

xaja32
11/10/2009, 23:22
En het online gedeelte is waardeloos fifa exe problemen
Doe daar ook is wat aan

Zeebaars
12/10/2009, 06:29
Nadat iedereen anderhalve week FIFA 10 heeft gespeeld, en iedereen heel positief is, wil ik ook even mijn mening geven.

Ik vind het helemaal niks. Die voorzetten in de wedstrijd slaan echt nergens op; altijd die verrekte onrealistische boog erin.
Het is nu eigenlijk ook onmogelijk om op snelheid een speler voorbij te gaan, je word opzij gebeukt en vliegt 10 meter opzij. Ook dat bal afpakken gaat fucking makkelijk, nu is dit op een niveautje legendarisch al een stuk moeilijker.

Ik heb in alle voorgaande FIFA's die game helemaal kapot gespeeld toen ik hem net had, maar nu helemaal niet. Heb totaal geen behoefte meer om te spelen. Toen ik een carriere startte, had ik totaal geen behoefte om spelers te kopen, want er is -in tegenstelling tot wat er gezegd werd- weinig veranderd het koopsysteem.

Ook die vantevoren ingestelde oefenpotten slaan nergens op. Speel je eerste tegen twee teams uit je eigen land; slaat echt natuurlijk nergens op.

Ik zal het spel heus nog wel vaak gaan spelen, maar ik baal echt verschrikkelijk dat het me allemaal zo tegenvalt. Een ding weet ik zeker: ik zal nooit PES gaan spelen:cheesy:

Als je zo denkt over FIFA kan je ook niks goed vinden.

ricardinho
12/10/2009, 07:24
ik vind die voorzetten juist meer realistisch geworden.

Ik ben het wel met je eens dat het irritant is dat je geen spelers meer op snelheid voorbij kunt. Ook vind ik het verdedigen veel te makkelijk dat was niet zo in fifa09.
En wat ik helemaal irritant vind is het volgende: In mijn cariere moet ik steeds bekerwedstrijden spelen omdat ik al best ver ben maar elke bekerwedstrijd is het balkje van de conditie van de spelers rood. dat is zo irritant.

Zelfs toen ik mijn sterspeler 2 wedstrijden rust gaf voor de bekerwedstrijd (Halve Finale League cup tegen Arsenal) was zijn conditie rood en nu moet ik dus gedwongen spelen met spelers die nooit spelen je weet wel van die spelers met rating 48 bijv.

Jeremy
12/10/2009, 09:28
En het online gedeelte is waardeloos fifa exe problemen
Doe daar ook is wat aan
Het online gedeelte voor de consoles is prima hoor.

Thabigben
12/10/2009, 09:45
De scheidsrechters irriteer ik me aan bij ieder inbenullig ding fluiten ze meteen af je kunt zo geen lekkere duels aangaan,en vind ik het geluid erg vaag bij een goal ik hoor bijna niks

Ptricko4o
12/10/2009, 10:49
De voorzetten en bal afpakken vind ik ook echt heel waardeloos

kilaaa
12/10/2009, 12:30
Helemaal niks is misschien ook een beetje overdreven.

De plus en min punten naar mijn mening op een rijtje:

min punten:

- De graphics zien er hetzelfde uit als in fifa 09 dus daar is geen aandacht aan besteed.
- Met een messi wordt ik als ik ook maar een beetje in de buurt van een tegenstander sta weggebeukt.
- In speel als prof mode kan je niet met je club europees spelen.. ook niet in het 2de seizoen.
- Transfers gaan veel te makkelijk.. als je maar genoeg salaris bied dan zie je de interesse in je club al flink stijgen en heb je hem binnen.
- Te weinig nieuwe stadions ten opzichte van fifa 09.
- Van niet alle stadions kan je dezelfde weersomstandigheden gebruiken voorbeeld: wie zegt dat het in barcelona overdag nooit regent ??
- De netten vind ik naar mijn mening slechter dan fifa 09.. als ik bij fifa 09 een snoeihard schot erin schoot vloog ie door de netten, maar hier voelen die netten een beetje zwaar.
- Publiek ziet er nog steeds beetje gevoelloos uit.
- Commentaar is nagenoeg gelijk gebleven.
- Je kan de spelers niet volledig editten.. waarom zou dat niet mogelijk zijn ?? je speelt toch alleen maar in je kamer en je wilt toch naar jou mening het spel instellen.. en als je online gaat kan EA er vast wel voor zorgen dat alle spelers zoals ze oorspronkelijk zijn er staan.
- Vriendschappelijke wedstrijd tegen een club in je eigen land is niet echt een goede voorbereiding.
- Vroeger had je in fifa`s dat je uitdagingen moest aangaan dat je met een 3 - 0 achterstand begon en moest goed maken.. dat vond ik altijd wel leuk maar is in de laatste jaren weggelaten.
- Ongelofelijk dat ze weer een slatje weten te slaan uit bijvoorbeeld de virtuele prof.. nu kan je met microsoft points je speler beter maken.. je hebt altijd wel weer van die sukkels die dat kopen en zij hebben dan een voorsprong op de rest online enzo.. dus je bent bijna geneigd dat ook te doen ( niet dat ik me daartoe verleid ).
- De scheidsrechter is te streng.. soms geef ik maar een klein tikje en huppa een overtreding.. wat in de 80ste minuut met een stand van 1 - 1 een hele hoop frustratie teweeg kan brengen.
- Je schiet nog steeds heel veel op paal en lat.. dit komt doordat de goal in fifa zo is gemaakt dat de paal en laat veel worden geraakt.
- Herhalingen zijn hetzelfde gebleven.
- Je kan geen leuke toernooien spelen, alleen maar de cups van het eigen land.

Plus punten:

- Met de rechteranaloog stik kan je nu veel beter je tegenstander voorbij door de bal naar voren te tikken.. de speler gaat soms zelfs om de tegenstander heen.
- De dode spelsituaties kan je trainen.
- Trainingsmode.
- Weersomstandigheden toegevoegd.
- Speel als prof is toch wel beter uitgewerkt.
- Speltype coach zet ook een stap in de goede richting.
- Je kan in alle richtingen bewegen.
- Legendarisch vanaf het begin beschikbaar.
- Virtuele prof is een hele goede toevoeging aan fifa 10.
- Voorzetten vind ik naar mijn mening beter geworden.
- Gele/rode kaart animaties zijn beter geworden.
- Je kan kiezen met bijvoorbeeld ajax in wel stadion gespeeld wordt, maar nog lang niet alle stadions kan je kiezen, maar dit is tog een verbetering.
- Gameplay is al met al toch flink verbeterd.

Toen ik fifa 10 een heel tijdje had gespeeld en het verschil met fifa 09 wilde zien, gooide ik fifa 09 weer ff in me xbox 360. Het verschil voel je toch wel heel duidelijk.. fifa 09 voelt dan een stuk houtiger aan en fifa 10 veel soepeler.. Maar al met al EA heeft nog een hoop werk te gaan voor volgend jaar.. maar volgens mij doen ze dit express, want ze moeten toch elk jaar weer een nieuwe game op de markt brengen en als er niks meer verbeterd hoeft te worden kunnen ze er geen geld meer aan verdienen toch ?? Zo zit het wel in elkaar.

Fifa 10 vind ik een game die nog een hoop moet verbeteren maar is wel goed verbeterd ten opzichte van vorig jaar, maar het heeft me toch enigszins teleurgesteld, maar het blijft een top game waar ik nog vele uurtjes plezier aan zal beleven !!

Zeebaars
12/10/2009, 14:41
Volgens mij is hier al een topic voor.

thysj
12/10/2009, 15:11
Helemaal niks is misschien ook een beetje overdreven.

De plus en min punten naar mijn mening op een rijtje:

min punten:

- De graphics zien er hetzelfde uit als in fifa 09 dus daar is geen aandacht aan besteed.
- Met een messi wordt ik als ik ook maar een beetje in de buurt van een tegenstander sta weggebeukt.
- In speel als prof mode kan je niet met je club europees spelen.. ook niet in het 2de seizoen.
- Transfers gaan veel te makkelijk.. als je maar genoeg salaris bied dan zie je de interesse in je club al flink stijgen en heb je hem binnen.
- Te weinig nieuwe stadions ten opzichte van fifa 09.
- Van niet alle stadions kan je dezelfde weersomstandigheden gebruiken voorbeeld: wie zegt dat het in barcelona overdag nooit regent ??
- De netten vind ik naar mijn mening slechter dan fifa 09.. als ik bij fifa 09 een snoeihard schot erin schoot vloog ie door de netten, maar hier voelen die netten een beetje zwaar.
- Publiek ziet er nog steeds beetje gevoelloos uit.
- Commentaar is nagenoeg gelijk gebleven.
- Je kan de spelers niet volledig editten.. waarom zou dat niet mogelijk zijn ?? je speelt toch alleen maar in je kamer en je wilt toch naar jou mening het spel instellen.. en als je online gaat kan EA er vast wel voor zorgen dat alle spelers zoals ze oorspronkelijk zijn er staan.
- Vriendschappelijke wedstrijd tegen een club in je eigen land is niet echt een goede voorbereiding.
- Vroeger had je in fifa`s dat je uitdagingen moest aangaan dat je met een 3 - 0 achterstand begon en moest goed maken.. dat vond ik altijd wel leuk maar is in de laatste jaren weggelaten.
- Ongelofelijk dat ze weer een slatje weten te slaan uit bijvoorbeeld de virtuele prof.. nu kan je met microsoft points je speler beter maken.. je hebt altijd wel weer van die sukkels die dat kopen en zij hebben dan een voorsprong op de rest online enzo.. dus je bent bijna geneigd dat ook te doen ( niet dat ik me daartoe verleid ).
- De scheidsrechter is te streng.. soms geef ik maar een klein tikje en huppa een overtreding.. wat in de 80ste minuut met een stand van 1 - 1 een hele hoop frustratie teweeg kan brengen.
- Je schiet nog steeds heel veel op paal en lat.. dit komt doordat de goal in fifa zo is gemaakt dat de paal en laat veel worden geraakt.
- Herhalingen zijn hetzelfde gebleven.
- Je kan geen leuke toernooien spelen, alleen maar de cups van het eigen land.

Plus punten:

- Met de rechteranaloog stik kan je nu veel beter je tegenstander voorbij door de bal naar voren te tikken.. de speler gaat soms zelfs om de tegenstander heen.
- De dode spelsituaties kan je trainen.
- Trainingsmode.
- Weersomstandigheden toegevoegd.
- Speel als prof is toch wel beter uitgewerkt.
- Speltype coach zet ook een stap in de goede richting.
- Je kan in alle richtingen bewegen.
- Legendarisch vanaf het begin beschikbaar.
- Virtuele prof is een hele goede toevoeging aan fifa 10.
- Voorzetten vind ik naar mijn mening beter geworden.
- Gele/rode kaart animaties zijn beter geworden.
- Je kan kiezen met bijvoorbeeld ajax in wel stadion gespeeld wordt, maar nog lang niet alle stadions kan je kiezen, maar dit is tog een verbetering.
- Gameplay is al met al toch flink verbeterd.

Toen ik fifa 10 een heel tijdje had gespeeld en het verschil met fifa 09 wilde zien, gooide ik fifa 09 weer ff in me xbox 360. Het verschil voel je toch wel heel duidelijk.. fifa 09 voelt dan een stuk houtiger aan en fifa 10 veel soepeler.. Maar al met al EA heeft nog een hoop werk te gaan voor volgend jaar.. maar volgens mij doen ze dit express, want ze moeten toch elk jaar weer een nieuwe game op de markt brengen en als er niks meer verbeterd hoeft te worden kunnen ze er geen geld meer aan verdienen toch ?? Zo zit het wel in elkaar.

Fifa 10 vind ik een game die nog een hoop moet verbeteren maar is wel goed verbeterd ten opzichte van vorig jaar, maar het heeft me toch enigszins teleurgesteld, maar het blijft een top game waar ik nog vele uurtjes plezier aan zal beleven !!

Het vetgedrukte gedeelte vind ik juist realistisch. Is het in het echt namelijk ook niet zo: Hoe meer salaris je bied, hoe meer kans? Als twee clubs strijden om een speler, gaat de speler meestal voor het geld ;)

Trengoz
13/10/2009, 16:28
Bij speltype coach mag van mij het een en ander nog wel worden verbeterd.. :(

ramon ajax
13/10/2009, 20:37
Ik vind fifa 10 een heel tof spel want het transfersysteem is veel echter en je speelt oefenwedstrijden voor het seizoen begint. En je moet binnen een bepaalt salaris blijven dit is toch allemaal veel echter, en je kunt nu ook makkelijker voetballen en de bal rond tikken. Dus ik vind fifa 10 een heel goed spel.

Standaard
14/10/2009, 00:58
Hallo mede-fifaers:P

Wat zijn jullie irritaties op dit moment, het mogen ook bugs zijn.
Met stipt op :
1. Het te snel fluiten van de scheids voor een 'overtreding' van mij, maar niks doen bij een zwaardere overtreding van hun. ( heb gehoord dat dit een bug is dus hoop dat dit wel word verwerkt in een update )
2. Ik ben er achter gekomen dat mijn team enorm slecht speelt als ze uitspelen, en weer vet goed wanneer ze thuis voetballen, andere mensen ook last van?
3. Als de keeper van de tegenstander een uittrap neemt en bij mijn centrale verdediger terecht komt, verliest mijn centrale verdediger bijna altijd het kopduel. terwijl hij toch 1.93 is en enorm goed kan koppen..
4. Geen van mijn spelers een assist heeft:(
5. Ik vind dat het te sloom gaat voordat een speler beter word, en het vorm systeem té veel op en neer gaat.

Nou wat zijn jullie ergernissen?

Menno
14/10/2009, 05:52
1. De vele handsballen die je maakt op de PC, erg irritant naar mijn mening.

2. Hoewel het sterk verbeterd is, erger ik me zo nu en dan nog aan het commentaar.

3. Dat de teamgenoten in Be A Pro er helemaal niks van bakken.

Verder kom ik niet, eigenlijk. :P

PS3
14/10/2009, 06:23
PS3

1. Dat bij legendarisch, echt elke vrijetrap van de tegenstanders erin gaat, al neemt de slechste vrijetrappen nemer..
2. Mandekking, je krijgt veel te veel ruimte, ik ook, maar de tegenstanders ook, bijv bij een ingooi. Daar staan ze gewoon vrij. (en als je niet in balbezit bent moet je het veld klein maken, dat is bij fifa ook niet het gevoel, ze staan gewoon vrolijk ver uit elkaar).
3. Het schieten, bijv, Ik had alle tijd met Xavi, hij lag echt goed voor z'n rechter, gaat hij schieten met buitenkant links! Ja, die bal ging 3 meter naast, was van de 16 meter) En zo gaat dat meestal. (xavi is rechts)
4. De spelers reageren heel traag, als een speler de bal heeft , en ik paas, duurt het zeker 1 seconde voordat hij reageerd, (lijkt kort 1 seconde, maar dat scheelt best veel). Ook als ik in een keer wil passen, Ik pas met een speler naar bijv Touré, maar ik druk meteen op passen, gaat ie allemaal gek doen zoals de bal aannemen, en dan gewoon niet passen.
5. De keepers zijn weer als echte frikadellen, dikke blunders met bijv. het uitkomen, of er komt er zo'n zacht balletje, en gaat de keeper nog duiken op die bal, terwijl hij nog een kopje koffie kan drinken, en er op z'n dooie gemak naartoe kan wandelen en de bal pakken.

lvg10
14/10/2009, 10:56
Het enige waar ik mij ontzettend aan erger is dat het bij iedere wedstrijd regent.

Ik heb nu 12 wedstrijden gespeeld. 10 keer regen en 2 keer sneeuw:mad:

Wanneer gaat de zon schijnen?:(:worried:

Xbox360 btw

Ik speel met Ajax en heb het standaard stadioin niet gewijzigd. Maar ook in uitwedstrijden regent het dat het giet

markie
14/10/2009, 10:59
1. Speltype Coach is :mad:
2. Stadions kiezen is:bigsmile:
3. Virtual pro:bigsmile:
4. Live seizoen maar 5 wedstrijden:sad2:
5. Weer is wel mooi:amuse:

Maar ik baal van de scheids die elke keer fluit.
Als je met ajax achter staad tegen RKC met 1 doelpunt (meestal zo'n lullige)
Dan heb je pij Legendaris kun je nooit meer winnen want dan speelt RKC alsof het een 5 sterren team is.
Volgendjaar nog betere tegenstanders die wat meer schieten inplaats van dat gedribbel.

Jeremy
14/10/2009, 11:55
Laten we het graag ontopic houden. Topic is samengevoegd met die van Timinho, omdat het vrijwel op hetzelfde neerkomt.
Tevens even een enquête toegevoegd ;)

matthias
14/10/2009, 12:01
Ik wou Fifa10 kopen maar ik ga wachten tot volgend jaar of het jaar daarna want nu ziet het er niet echt goed uit

samavin
14/10/2009, 13:08
Ik besef dat ik nu de grootste FIFA speler ben zeg :huh:
Ik speel coach en als ik iemand koop heb ik hem gewoon .
Online is onwijs veel fijner als vorig jaar en ik heb nog nooit problemen gehad . Het leukste is dat je nu ook gewoon voor een gelijkspel kan kiezen of strafschoppen of verlenging .
Ook is de gameplay echt veeeeeeeeeeeeeeeeeel fijner dan de vorig editie . De voorzetten zijn leuker en blokkende verdedigers als er schot wordt gelost .Ook de scheids bij mij fluit nooit dus ik heb hier het grootste geluk . Fluit alleen bij echte fouten zoals een hands , iemand neerduwen of echt te hard in duel ging .Ook de skill-moves gaan veel beter , iets waar ik fan van ben

Dus mijn beoordeling :

9,5/10

HenkieF
14/10/2009, 13:09
PS3

Ik vind niet dat iedereen zo moet zeuren over dat de scheidsrechter te streng is. Alles valt en staat met een goede timing. Aan het begin kreeg ik ook veel vrije trappen tegen omdat ik als een gek op 'x' zat te drukken om de bal af te pakken....nu druk ik gecontroleerd op 'x' en maak ik vrijwel geen overtredingen meer.
Iets wat ik wel vervelend vind, is dat de vrije trappen wel erg makkelijk zijn. In de coachmode is dat natuurlijk wel prettig, maar wanneer ik tegen een maatje speel is het wel vervelend/onrealistisch dat elke vrije bal een doelpunt is.

Mijn grootste irritatie is het tenue van de scheidsrechter. Het gebeurt 2/5 keer dat hij een pakkie aan heeft dat bijna overeenkomt met één van de twee spelers. Dit gebeurd vooral veel bij oefenwedstrijden tegen een vriend.

Verder vind ik het spel top. Moet/Moest wel wennen. Ik kreeg online bijna geen doelpunt tegen (speel dan ook verdedigend), maar van die speelwijze ben ik afgestapt omdat de '0' houden een stuk lastiger is geworden. Tegen de computer trouwens niet, daar komt het ook maar weinig voor.

Groetjes!

Timinho
14/10/2009, 17:39
Whaha, ben de enige die tot nu toe flop heeft gestemd. En ja, eerlijk is eerlijk, een flop is het.

Standaard
14/10/2009, 19:02
Ik besef dat ik nu de grootste FIFA speler ben zeg :huh:
Ik speel coach en als ik iemand koop heb ik hem gewoon .
Online is onwijs veel fijner als vorig jaar en ik heb nog nooit problemen gehad . Het leukste is dat je nu ook gewoon voor een gelijkspel kan kiezen of strafschoppen of verlenging .
Ook is de gameplay echt veeeeeeeeeeeeeeeeeel fijner dan de vorig editie . De voorzetten zijn leuker en blokkende verdedigers als er schot wordt gelost .Ook de scheids bij mij fluit nooit dus ik heb hier het grootste geluk . Fluit alleen bij echte fouten zoals een hands , iemand neerduwen of echt te hard in duel ging .Ook de skill-moves gaan veel beter , iets waar ik fan van ben

Dus mijn beoordeling :

9,5/10
Wou dat ik jou was, ik word helemaal gek van die snel fluitende scheids, :S

willi16
15/10/2009, 22:49
het is spel is leuk, alleen zitten er een paar ergenissen in, die er overigens in fifa 09 ook al in zaten!
maar mijn grootste punt van ergenis nu zijn, de voorzetten die gaan nooit richting de juiste speler, te simpel een overtreding behalve als je t in het strafschopgebied doet want dan fluiten ze er niet voor(vreemd een overtreding is een overtreding maakt niet uit waar!) en ik heb vaak dat mijn 2 cv naar de buitekant lopen zodat de tegenstander zonder enig probleem dwars door t midden kunnnen lopen en scoren:S

het dribbelen is overigen wel erg goed! en het schieten ook alleen kan je met geplaatst schot hem niet in de kruising plaatsen dat is wel een beetje jammer:p

en online kan ik vaak geen team kiezen :S heel raar weet iemand hoe dit komt en of ik dit kan oplossen?!

willi16
15/10/2009, 22:53
Whaha, ben de enige die tot nu toe flop heeft gestemd. En ja, eerlijk is eerlijk, een flop is het.

ik vind deze veel beter dan 09 en jij vind 09 beter terwijl je dingen opnoemde die er in 09 ook al inzaten?

btw iedereen zit te zeuren over speltype coach maar er zitten echt geen fouten in!
is het nou zo erg dat als je een speler koopt dat daarna je opstelling verandert?

kilaaa
22/10/2009, 01:42
Ik heb net in het 2de seizoen met ajax op legendarisch de landstitel, nationale beker en de champions league gepakt. Met team:

------------------------Stekelenburg----------------------------

--Van der wiel------atouba----mexes------emanuelson--

--------------moutinho--------------de zeeuw-------------------

------------------------------suarez-----------------------------------

--Ashley young--------agbonlahor----------------zarate--

Bank:

Sulejmani
Pantelic
Oleguer
Wielaert
Enoh
Alderweireld
Vertonghen
Vermeer

Dus de moeilijkheidsgraad is niet echt heel hoog in fifa 10. Als je met ajax in de champions league in de kwartfinale chelsea, halve finale real madrid en finale barcelona verslaat op legendarisch berust niet echt op de werkelijkheid. En in de achtste finale moest ik tegen nac breda ?? ik wist niet wat er gebeurde toen ik de eerste wedstrijd thuis speelde tegen nac met 0 - 3 een pak op me broek. Wel uit afgemaakt met 0 - 5 ;) Al met al is het wel een topgame !! krijgt van mij zeker een 9 uit 10.

Alleen EA doe is gek. Verzin er een leuke prijs uitreiking bij als je wat gewonnen heb, nu alleen maar juichen en dat is het. Doe iets met tussenfilmpjes, maak een animatie van een champions league loting ofzo waar je kunt meekijken hoe je club loot etc. Maak tussenfilmpjes over supporters buiten het stadion of een verslaggever die voor de camera staat en over de wedstrijd praat. Maak een voetbalspel is een keer meer dan alleen bal, stadion, grasmat en spelen.

RdbX2
22/10/2009, 08:41
Ik vind de consoleversie top.

De graphics zijn niet veel verbeterd, maar die waren in FIFA09 al top. "Never change a winning team", zal ik maar zeggen. Daarmee bedoel ik dat ik FIFA vorig jaar stukken beter vond dan PES (voorheen was ik PES-fanaat). Het dribbelen is, mits je het onder de knie hebt, erg tof en het verschil tussen clubs met één ster en clubs met vijf sterren vind ik beter. Ik heb het bijv. al gepresteerd om met ADO Den Haag uit van Barça te winnen met 0-6. Op legendarisch. Conclusie: Topspel.

Timinho
22/10/2009, 16:56
Het is echt zo onrealistisch he. Als ik speel dan vergaat me de zin meteen. Het spel is zo onrealistisch, in de wedstrijd gebeuren dingen die in een echte wedstrijd nooit gebeuren.

Het veld wordt erg lang gehouden door de spelers, dit komt doordat de verdedigers niet echt goed meelopen als het spel zich verplaatst naar de tegenstander zijn doel. Daardoor vallen er echt enorme gaten op het middenveld. Dit gebeurt dus altijd. Ook dat bal afpakken is gewoon niet leuk meer, ik speel nu op legendarisch en nog pak ik redelijk makkelijk de bal af.

Die voorzetten irriteren me al helemaal de pleuris. Telkens zo een boogbal, slaat echt nergens op. Totaal geen afwisseling in die voorzetten ofzo.

Ook aan de blessures bij speltype coach irriteer ik me. Wordt een speler vol onderuit gehaald; lees ik na de wedstrijd dat ie een gebroken oogkas ofzoiets heeft. En die blessures duren telkens maar maximaal 2 wedstrijden.

Als ik speel wil ik in de problemen komen, ik wil noodgedwongen met de tweede keus spelen. Het moet een uitdaging zijn. Als ik met Real Madrid speel zou ik het wel vet vinden als Ronaldo en Kaka op een geveven moment allebei zwaar geblesseerd raken(nu is 2 tegelijk ook weer teveel van het goede, maar je snapt wat ik bedoel), en dat ik dan moet improviseren weetje, me opstellen omgooien enzo. Nu hoeft dat echt never nooit, omdat je speler toch nooit meer dan 2 wedstrijden eruit is.

Alexander
22/10/2009, 17:47
Als ik speel wil ik in de problemen komen, ik wil noodgedwongen met de tweede keus spelen. Het moet een uitdaging zijn. Als ik met Real Madrid speel zou ik het wel vet vinden als Ronaldo en Kaka op een geveven moment allebei zwaar geblesseerd raken(nu is 2 tegelijk ook weer teveel van het goede, maar je snapt wat ik bedoel), en dat ik dan moet improviseren weetje, me opstellen omgooien enzo. Nu hoeft dat echt never nooit, omdat je speler toch nooit meer dan 2 wedstrijden eruit is.
Bij topclubs heb je ook vaak dat ze allemal goeie conditie hebben, en daar valt geen uitdaging aan te gaan. Nouja, kampioen worden cl winnen, goeie spelers kopen. Ik speel nu bij Millwall, bij dat soort clubs heb ik altijd wel een uitdaging, ik wissel vaak van opstelling. Maar het nadeel is wel dat alleen me 11 basisspelers de enige echtte steunpilaren zijn, wissels niet echt, misschien 3 of 4 die mee kunnen. Maar het is wel een uitdaging

RdbX2
22/10/2009, 18:43
@Timinho; Ik ben het totaal niet met jou eens. Hieronder kan je lezen waarom.

Het is echt zo onrealistisch he. Als ik speel dan vergaat me de zin meteen. Het spel is zo onrealistisch, in de wedstrijd gebeuren dingen die in een echte wedstrijd nooit gebeuren.

Tuurlijk gebeuren er dingen die je soms niet ziet, maar kom op, het is een spel. Die mensen van EA doen elk jaar hun stinkende best om de meeste mensen weer een jaar te kunnen vermaken en bij de meeste mensen lukt dat ook prima. Op een paar kleine onrealistische punten na, steekt het spel verder zeer goed in elkaar.

Het veld wordt erg lang gehouden door de spelers, dit komt doordat de verdedigers niet echt goed meelopen als het spel zich verplaatst naar de tegenstander zijn doel. Daardoor vallen er echt enorme gaten op het middenveld. Dit gebeurt dus altijd. Ook dat bal afpakken is gewoon niet leuk meer, ik speel nu op legendarisch en nog pak ik redelijk makkelijk de bal af.

Of je het veld lang of kort wil houden, kan je volgens mij ook aanpassen bij aangepaste tactieken en tijdens de wedstrijd kan je via de pijltjestoets ook aangeven of je wil dat de verdedigers meegaan tijdens het aanvallen of niet. Zo verandert je tactiek van neutraal naar zeer aanvallend als je twee keer naar rechts drukt. Over het afpakken geef ik je gelijk, het is best simpel, maar je kan natuurlijk ook een kleinere club nemen in een grotere competitie. Als jij Manchester United bent en je haalt alleen maar toppers, wordt het natuurlijk steeds makkelijker. Ik vind het zelf dan ook leuker om met een kleinere club te spelen, te handhaven in de competitie en alleen maar transfervrije spelers aan te trekken.. Als ik jou was, zou ik een mailtje sturen naar EA, met als titel verbeterpunt voor FIFA 11, waarin je aangeeft dat het niveau wel iets omhoog mag.

Die voorzetten irriteren me al helemaal de pleuris. Telkens zo een boogbal, slaat echt nergens op. Totaal geen afwisseling in die voorzetten ofzo.

Dit is een van de minste punten uit je post moet ik eerlijk zeggen. Als je (op de PS3) L1 ingedrukt houdt (LB bij 360) en twee of drie keer op vierkantje (X bij 360) drukt krijg je hele andere voorzetten. Bij twee keer klikken krijg een strakke voorzet en als je drie keer op het vierkantje (of de X-toets op de 360) heb geklikt krijg je een lage voorzet. Dit zat ook al in de vorige FIFA, dus dit punt van jou is erg zwak, sorry.

Ook aan de blessures bij speltype coach irriteer ik me. Wordt een speler vol onderuit gehaald; lees ik na de wedstrijd dat ie een gebroken oogkas ofzoiets heeft. En die blessures duren telkens maar maximaal 2 wedstrijden.

Dit vindt ik ook niet zo'n sterk punt, aangezien ik al veel langere blessures heb meegemaakt en geloof me: die waren niet fijn. Zo was Leroy Fer bij Feyenoord maarliefst 13 weken (gebroken sleutelbeen) uitgeschakeld, mijn virtuele prof bij Leeds United 8 weken aan de kant (blessure vergeten) en is Govou in mijn Olympique Lyon-game ook 7 weken uit de roulatie. Je moet dus echt "geluk" hebben met de blessure die je spelers oplopen.

Als je echt in de problemen wilt komen, dan moet je nooit geen Real Madrid kiezen. Ga dan voor bijv. ADO Den Haag in de Eredivisie: geld is er niet, dus je kan je staff niet gelijk upgraden, dus je moet het doen met mindere spelers en moet je vaak afwisselen vanwege conditionele problemen. Dit is gewoon een realistische toevoeging vindt ik, want in het echt heeft Real Madrid ook bakken met geld en ADO Den Haag slechts een plastic zakje. Om de vergelijking maar even compleet te maken. En over de blessures verwijs ik je terug naar mijn vorige stukje.

Speel jij zelf op de PS3 of op de X360? Als je op de PS3 speelt wil ik graag een keer tegen je spelen, omdat je volgens mij wel aardig kunt spelen.

viX
22/10/2009, 20:38
@RdbX2: Kom ook een keer een potje tegen mij ik speel ook sinds gister online maar 't gaat me tot nu toe wel heel simpel af alles nog gewonnen en de helft gaat na 30 minuten al weg omdat ze met 3-0 of meer achter staan. Ik zoek een goede tegenstander:D.

Wat betreft het topic. Ik vind de console versie top. Oké het spel is wel een beetje makkelijk zelfs op legendarisch. Met een kleinere club word het al wel iets moeilijker. maar nog steeds kan ik met een klein ploegje kampioen worden wel een beetje jammer. Voor de rest vind ik het veel realistischer geworden. Foute aannames. enz. dat gebeurt ook in het echte voetbal ook het schieten is wat moeilijker ze gaan er niet altijd in. terwijl in fifa 09 ik me nog wel kan herinneren dat het heel makkelijk ging om te scoren.

RdbX2
22/10/2009, 21:12
Heb je ook een PS3 dan? Voeg me ff toe op de PS en dan spelen we morgen ofzo wel. Ik heet RdbX2 op de playstation.

Timinho
23/10/2009, 15:29
@Timinho; Ik ben het totaal niet met jou eens. Hieronder kan je lezen waarom.

Tuurlijk gebeuren er dingen die je soms niet ziet, maar kom op, het is een spel. Die mensen van EA doen elk jaar hun stinkende best om de meeste mensen weer een jaar te kunnen vermaken en bij de meeste mensen lukt dat ook prima. Op een paar kleine onrealistische punten na, steekt het spel verder zeer goed in elkaar.

Of je het veld lang of kort wil houden, kan je volgens mij ook aanpassen bij aangepaste tactieken en tijdens de wedstrijd kan je via de pijltjestoets ook aangeven of je wil dat de verdedigers meegaan tijdens het aanvallen of niet. Zo verandert je tactiek van neutraal naar zeer aanvallend als je twee keer naar rechts drukt. Over het afpakken geef ik je gelijk, het is best simpel, maar je kan natuurlijk ook een kleinere club nemen in een grotere competitie. Als jij Manchester United bent en je haalt alleen maar toppers, wordt het natuurlijk steeds makkelijker. Ik vind het zelf dan ook leuker om met een kleinere club te spelen, te handhaven in de competitie en alleen maar transfervrije spelers aan te trekken.. Als ik jou was, zou ik een mailtje sturen naar EA, met als titel verbeterpunt voor FIFA 11, waarin je aangeeft dat het niveau wel iets omhoog mag.

Dit is een van de minste punten uit je post moet ik eerlijk zeggen. Als je (op de PS3) L1 ingedrukt houdt (LB bij 360) en twee of drie keer op vierkantje (X bij 360) drukt krijg je hele andere voorzetten. Bij twee keer klikken krijg een strakke voorzet en als je drie keer op het vierkantje (of de X-toets op de 360) heb geklikt krijg je een lage voorzet. Dit zat ook al in de vorige FIFA, dus dit punt van jou is erg zwak, sorry.

Dit vindt ik ook niet zo'n sterk punt, aangezien ik al veel langere blessures heb meegemaakt en geloof me: die waren niet fijn. Zo was Leroy Fer bij Feyenoord maarliefst 13 weken (gebroken sleutelbeen) uitgeschakeld, mijn virtuele prof bij Leeds United 8 weken aan de kant (blessure vergeten) en is Govou in mijn Olympique Lyon-game ook 7 weken uit de roulatie. Je moet dus echt "geluk" hebben met de blessure die je spelers oplopen.

Als je echt in de problemen wilt komen, dan moet je nooit geen Real Madrid kiezen. Ga dan voor bijv. ADO Den Haag in de Eredivisie: geld is er niet, dus je kan je staff niet gelijk upgraden, dus je moet het doen met mindere spelers en moet je vaak afwisselen vanwege conditionele problemen. Dit is gewoon een realistische toevoeging vindt ik, want in het echt heeft Real Madrid ook bakken met geld en ADO Den Haag slechts een plastic zakje. Om de vergelijking maar even compleet te maken. En over de blessures verwijs ik je terug naar mijn vorige stukje.

Speel jij zelf op de PS3 of op de X360? Als je op de PS3 speelt wil ik graag een keer tegen je spelen, omdat je volgens mij wel aardig kunt spelen.

Bedankt voor het serieus 'beantwoorden' van mijn kritieken.
Sommige dingen ben ik ook wel met je eens. Die blessures dat is dan gewoon toeval, want ik heb echt nog nooit meer dan 2 wedstrijden een blessure gehad.

Bij het veld langhouden, had ik het vooral over de tegenstander;). Dat irriteert mij erg. Ik heb gewoon zoveel ruimtes op het middenveld. En dan blijft bijvoorbeeld een aanvaller van mij ff steken bij hun in de verdediging, dan blijven meteen vier verdedigers op een lijn daarbij hangen. Dus de tegenstander reageert minder goed op jouw acties.

Dan nog het laatste puntje; ik vind het ook leuk om met ADO te spelen, alleen dan zij na de wedstrijd(omdat ik te weinig geld heb om up te graden) weer bijna allemaal weer moe, waardoor je weer van die FIFA 08-situaties krijgt, dat je elke wedstrijd met een compleet ander elftal speelt, dat vind ik dus nou weer een beetje teveel onrealisme.

Ik kan helaas niet online spelen, want telkens als ik FIFA opstart met het internet aan, dan moet ik iets downloaden en dan blijft ie de hele tijd steken op 4%.

RdbX2
23/10/2009, 15:44
Dan nog het laatste puntje; ik vind het ook leuk om met ADO te spelen, alleen dan zij na de wedstrijd(omdat ik te weinig geld heb om up te graden) weer bijna allemaal weer moe, waardoor je weer van die FIFA 08-situaties krijgt, dat je elke wedstrijd met een compleet ander elftal speelt, dat vind ik dus nou weer een beetje teveel onrealisme.Dat klopt en dat is ook stom aan FIFA, maar aan de andere kant... Je kan wel een team opbouwen en je moet veel sparen voor je conditietrainer. Wat het leuker maakt, omdat je dan wat langer bij één club blijft. En jij vroeg ook om in de problemen te komen en met ADO lukt dat met wel met zo'n selectie en zoveel geld xd.

Da Phoenix
21/12/2009, 17:59
Ik erger me aan een aantal dingen:

Ik krijg vaak vrije trappen tegen zonder wild uitverdedigen
Als ik simuleer dan verlies ik ook al ben ik voor de rest ongeslagen (Sparta - Ajax werd 3-2 en ik had 2 rode kaarten en dat waren ook de enige twee)
sommige spelers zijn makkelijk te krijgen (Pranjic. Elia, Huntelaar) en sommige heel moeilijk (Schaars, Granqvist, Bodul)
Ik heb een groot gat tussen middenvelders en verdedigers. nu heb ik Vertonghen CVM gezet en hij loopt naar achter bij verdedigen en douglas en granqvist lopen naar voren maar nog tientallen (!) meters vrij speelveld

nickgg
21/12/2009, 20:56
Waar ik echt een schijthekel aan heb is dat echt elke wedstrijd, maakt niet uit welke opstelling, 9 spelers van de tegenstander in de verdediging staat.. :P en dan krijg ik weer zo'n lullig doelpuntje tegen uit de counter.. Ik win meestal wel, maar met heeeeeeeeeel erg veel moeite..
Verder vind ik FIFA 10 een heel goed spel :) van mij een 9 :)

Seaman_NL
09/01/2010, 21:11
Offline speel ik eigenlijk nooit, heb het nooit zo gehad om met Fifa tegen bots te spelen. Al is de AI niet eens zo slecht dit jaar.

Ik speel alleen maar online, meer uitdaging voor mij en leuk om je hogerop te werken :)

chelseamarre
13/02/2010, 22:51
Ik vind het vrij dom dat als je europees speelt amper s'avonds gespeeld word. Dit moet ook wel aangepast worden.

Alexander
16/02/2010, 09:37
Ik vind het vrij dom dat als je europees speelt amper s'avonds gespeeld word. Dit moet ook wel aangepast worden.In het echt word het ook 's avonds gespeelt:laugh:

Sjoerd
16/02/2010, 10:49
In het echt word het ook 's avonds gespeelt:laugh:

'Ik vind het vrij dom dat als je europees speelt amper s'avonds gespeeld word'

Lezen blijft moeilijk he :P.

Alexander
16/02/2010, 13:36
'Ik vind het vrij dom dat als je europees speelt amper s'avonds gespeeld word'

Lezen blijft moeilijk he :P.Daar heb je me..:huh: x x

Jessed11
03/03/2010, 13:55
Wat mij opgevallen is, dat het in sommige stadions de spelers er bijna even lelijk uitzien als op de Wii .
En sommige echt even mooi als het op de trailers staat.

'Max
24/04/2010, 22:23
Ik snap niet hoe 85% FIFA dit jaar goed kan vinden, wat een triest spel vol fouten. Manager mode: RAMPZALIG!

Ze beloven bepaalde dingen die ook nu juist niet goed zijn. Bijvoorbeeld dat de scheidsrechter voor de bal zou schuiven, nou ja NIET TE GELOVEN hoe dat me irriteert hoe de man juist altijd in de weg loopt. En dat je vrije trappen minder de paal/lat zouden raken, weer niets van waar.

en dan die money bug in de manager mode, scouten is zeer afgezaagd en ook het koop en verkoop gedeelte is gewoon slecht.

Ik hoop, nee ik eis dat FIFA 11 beter wordt zodat ik mijn schare centen dit jaar wel weer goed besteed en wel weer met plezier positieve reclame kan maken voor FIFA.
Als FIFA 11 weer zo'n ramp wordt dan zal ik helaas voor de makers van FIFA lekker overstappen op PES.
Maar wat het probleem weer bij PES is: de graphics zijn geweldig, maar de dingen eromheen zijn ook gewoon slecht.

RuudPSV
12/05/2010, 15:52
Er zijn nog veel fouten te verbeteren, maar ik vind het redelijk top! ik heb eerst heeel erg lang op PS2 FIFA gespeeld, maar het beeld is er bij 09 en 10 zoveel beter op geworden. Ok, dit heeft ook te maken met HD, maar ik vind er zoveel verbeteringen bij komen. Ik ben nog niet helemaal tevreden over sommige onderdelen, maar er is, vooral bij het beeld een grote verbetering ten opzichte van de voorgaande jaren.

Jessed11
15/05/2010, 14:25
ik vind het niet top

Thomas'
22/05/2010, 17:05

Ik vind dat Timinho ongelofelijke onzin kletst.:
1. Ik weet niet of je ooit voetbal heb gezien, maar die boog zit er in het echt bij een hoge voorzet zeker wel in.!
2. hoe slecht ben je in FIFA als je niet eens iemand voorbij kan lopen, je gebruikt een move en je bent er zo voorbij.
3. Zelfs dat bal afpakken gaat niet eens zo makkelijk.
4. Dat je FIFA niet meer speelt komt doordat je geen verstand van voetbal hebt. Kijk een keer naar voetbal (niet dat van Feijenoord, want dan kan je beter PES gaan spelen) en ontdek dat het met een bal gespeeld wordt.
5. Die oefenpotten vindt ik ook wat onzinnig, maar er wordt echt wel vaak geoefend tegen teams uit eigen land.
6. We zitten niet op een aardkloot.

Razzerian
13/06/2010, 00:49
Er zijn té veel irritatie punten om dit spel top te noemen maar het is ook zeker geen flop.

Het spel is al een pak beter dan Fifa 09, dat voor het eerst sinds lang weer eens een speelbare versie van deze reeks was. Maar dat zal vol met kleine irritante bugs.

In Fifa 10 zitten er ook veel irritante bugs zoals al eerder aangegeven die scheidsrechter die telkens maar in de baan van je spelers loopt te wandelen of je verdedigende lijn die rare toeren uithaalt. Verdedigers die eigenlijk niet instappen op een goalkick van de tegenstander en zoveel meer.

Maar aangezien de heren bij EA het creatief team van Konami enkele jaren terug heeft gekidnapped uit Japan is de ooit geweldige PES/WE reeks in het water gevallen en moeten we het maar doen met Fifa.

Eigenlijk ben ik er heel misnoegt om hoe ze PES de das hebben omgedaan, want dat was pakweg 5-6 jaar geleden toch echt wel een briljant spel met geweldige gameplay en deftige graphics voor de toenmalige ps2. Fifa was toen een traagbewegende houtenplanken selectie die zelfs de grootste EA fanaticus niet kocht.

Maar wat mij de laatste jaren stoort aan de Fifa reeks is dat ze voor de nieuwe versie's al lopen te zeggen "ja dat gaan we dit jaar niet meer kunnen fixen dat zal alweer voor de volgende versie zijn."

Maar goed.

7/10 krijgen ze van mij. :worried:

melvin17
23/07/2010, 20:19
Ik vind de stadions in FIFA10 niet echt leuk ze konden beter de echte stadions der in doen zoals Feyenoord Stadion, PSV Stadion, Amsterdam Arena.
De scheidrechter die om de have klap fluiten wat tie doet
Nog steeds geen Officiële Champions league & Europa League
Vrijetrappen mag zeker wel wat aan gedaan worden want het is echt bagger net als de voorzetten.

thomasusv
24/07/2010, 17:41
Ik vind de stadions in FIFA10 niet echt leuk ze konden beter de echte stadions der in doen zoals Feyenoord Stadion, PSV Stadion, Amsterdam Arena.
De scheidrechter die om de have klap fluiten wat tie doet
Nog steeds geen Officiële Champions league & Europa League
Vrijetrappen mag zeker wel wat aan gedaan worden want het is echt bagger net als de voorzetten.

de champions en europa league zitten al in pes dus zullen niet in fifa komen

thomasusv
24/07/2010, 17:42
ik vindt het wel jammer dat je de supporters bijna niet hoort

Vic
24/07/2010, 18:32
Hoezo de Officiële Champions League en Europa League zitten er niet in?

Jessed11
08/08/2010, 15:48
Dat zijn de EFA en de kampioenenbal