PDA

Bekijk Volledige Versie : Zo slecht in Fifa10. Maar wil het leuk vinden! help!

Assie
07/10/2009, 09:46
Hallo mensen,

Ik kom van een PES achtergrond, en sinds Fifa09 vind ik de sfeer zo goed in de Fifa reeks
dat ik het domweg leuk wil vinden. Het probleem is echter, ik kan echt NIETS in Fifa,
bal aannames, verdedigen, bal aan de voet houden een simpele pass etc. Nu ben ik niet
de enige met dit probleem, ik speel met nog 2 andere waarvan 1 persoon vroeger ook al
Fifa speelde, maar die kampt met dezelfde problemen. We krijgen altijd 4-0 6-1 etc om
de oren. Het lijkt wel alsof NIETS lukt. :mad:

Nu is de vraag, is er iets qua controle wat je gewoon domweg MOET doen in fifa? Zoals
dueleren, moet je iets met je pad doen om de bal te kunnen houden, of moet je een move
maken op het moment dat je een bal aanneemt? Zijn er dingen die eigenlijk elke fifa speler
doet, wat je nooit in PES hoeft te doen?

Als iemand de tijd zou willen nemen om mij de goede kant op de duwen, of tips etc heeft
ik wil zo graag eeen normale match spelen en niet toe moeten kijken hoe elke bal terug
klutst bij de tegenstanders en hoe hun met alle gemak van de wereld door ons heen loopt.

Help a n00b out! :sad2: I wanna love this game :)

Justin'
07/10/2009, 10:17
Ik denk niet dat er wat is wat je persé moet doen. Snel passen dat is het enige wat ik altijd doe, zo kom je er wel. Tja, je moet zelf het spel een beetje ontdekken. Je moet als het ware gewoon onderaan de ladder beginnen (amateur niveau). Ook al heb je jaren PES gespeeld, het blijft anders. Ik kan er ook niets van in PES, dus.

Rickster
07/10/2009, 20:23
Wat ik bij PES merk is dat t spel nogal sloom is je zal hieraan moeten wennen bij fifa wat miss wel 10 x zo snel gespeeld word, dus zoals mijn bovenganger zegt veel en snel passen en minder de acties opzoeken dat bij PES wel kan, ik denk dat het dan wel goed komt, fifa vind k zelf ook n stuk moeilijker als pes

HardcoreAjacied
07/10/2009, 22:22
Met een grote boog om een tegenstander heenrennen, en inderdaad snel afspelen.

bryan125
08/10/2009, 16:09
Bijv. als je de geen balbezit hebt dan zou ik bij de XBOX360 het knopje 'a' in houden want dan zet die druk op de man. en probeert die de bal af te pakken

Menno
08/10/2009, 16:12
Hier is maar een oplossing voor: oefenen, oefenen en nog eens oefenen!

Cherry7
08/10/2009, 16:18
Inderdaad blijven oefenen. Ik vond het verschil met Fifa 10 en Fifa 09 groot nieuw 360 systeem enzo. Dus ben op amateur begonnen. Heb gewoon een paar quick matches gedaan en ben toen overgestapt noor professioneel. De eerste paar wedstrijden verloor ik kansloos, maar door steeds op dat niveau te voetballen werd ik beter en nu kan ik ook wel eens wedstrijdje op wereldklasse proberen.

Mijn tip: voetbal op het niveau waarbij je het eerst moeilijk krijgt oefen en word beter.

Vuhuy
08/10/2009, 21:16
Doe gewoon wat oefenwedstrijden in de Trainingsmode.
Als je een bal aangespeeld krijgt loop er dan naartoe en wacht niet te lang.

Pascal
08/10/2009, 22:21
Er zit inderdaad verschil tussen. Ik ben bijvoorbeeld een stuk beter in FIFA dan in PES. Het verschil komt denk ik omdat PES iets meer "Arcade" is. Het is dus even wennen.

Jessed11
10/10/2009, 18:05
het is wel gwoon zo als in echt voetbal is

AndermansNL
13/10/2009, 13:13
Oei! tis net alsof de topicstarter en ik 1 en dezelfde persoon zijn :) Ik heb precies hetzelfde probleem... wou het spel gewoon gaan ruilen door frustratie...

Na nu een dag of 3 spelen kan ik me vinden in bovenstaande conclusies....

- Niet vlak langs een verdediger rennen, dit word namelijk balverlies...
- balbezit is echt een kostbaar iets... verpest dit niet teveel!
- Wat bij mij ook goed werkt zijn breedtepasses op t middenveld --> snelle spelverplaatsingen van helemaal links naar helemaal rechts..

Wat ik me wel afvraag: hoe toepasbaar zijn de truukjes?? en dan met name de schijnbewegingen enzo... maken jullie hier veel gerbruik van?

groeten en bedankt! andries

Trengoz
13/10/2009, 16:16
trucjes willen niet altijd lukken bij mij.. . Wat ik regelmatig doe met vleugelspelers is een schaarbeweging en dan met je andere stick (rechts) een sprintbeweging maken met de bal.. Maar goed.. ook dat lukt niet altijd. :bigsmile:

Pascal
13/10/2009, 18:28
Ik gebruik de trucs maar heel weinig. Meestal speel ik de bal rond en laat ik spelers (zonder de bal) naar voren lopen om ruimte te maken. Op een gegeven moment is er dan genoeg ruimte om over te spelen of om zelf te gaan lopen. (Ik speel op PC).

.Lars
13/10/2009, 19:44
Op de Xbox LB inhouden terwijl je passt, hierdoor kun je snelle combinaties maken en ben je zo door de verdediging heen ;) (Legendarisch)

ramon ajax
13/10/2009, 20:30
Gewoon veel oefenenen en op amateur beginnnen dan kom je vanzelf wel op een hoger niveau terecht. Zo is iedereen begonne met de eerste keren fifa. En de een leert het sneller als de ander.

AndermansNL
13/10/2009, 20:44
Ik gebruik de trucs maar heel weinig. Meestal speel ik de bal rond en laat ik spelers (zonder de bal) naar voren lopen om ruimte te maken. Op een gegeven moment is er dan genoeg ruimte om over te spelen of om zelf te gaan lopen. (Ik speel op PC).

Is hier een knop voor?? of hou je de bal gewoon vast totdat er meer mensen zijn meegelopen??

Pascal
13/10/2009, 21:00
Is hier een knop voor?? of hou je de bal gewoon vast totdat er meer mensen zijn meegelopen??
Hier is een knop voor. Op de console versie weet ik niet precies welke, het staat vast wel in de handleiding of bij de instellingen van FIFA.

marinoFCT
14/10/2009, 11:01
Hier is een knop voor. Op de console versie weet ik niet precies welke, het staat vast wel in de handleiding of bij de instellingen van FIFA.

op de ps3 is het iig de L1 knop

op de xbox360 zal het dan wel de LT knop zijn ?

AndermansNL
14/10/2009, 13:19
op de ps3 is het iig de L1 knop

Thanks ;) gelijk proberen...

Het voetballen gaat al wel goed.... Kan goed meekomen op wereldklasse.. krijg ook meer kansen maar het scoren blijft moeilijk voor me!

ElanoBlumer
15/10/2009, 20:49
houd b en a ingedrukt
het beste maniet van verdedigen dat doet bijna niemand als ik online speel maar ik krijg echt heel snel bal en heb altijd nog 60% balbezit ofso
en veel pasen 1x raken ofso en lb inhouden met pasen:amuse:

Justin'
15/10/2009, 22:37
Nog even op het truc gedeelte, dit gebruik ik in zowel elke aanval die ik opstart. Waarom? Heel simpel, er dom langs heen lopen kan wel maar kan de tegenstander sneller terug komen. Één goede kapbeweging en de verdediger staan een seconde of twee, drie op het verkeerde been en je hebt meer tijd voor de voorzet.

Spel verplaatsen doe ik meestal met een harde hoge pass, of gewoon rustig tikken van kant naar kant. En dan één slijtende pass en je staat voor de keeper.

Handigheid in het spel is wel nodig dit jaar merk ik..

Mematox
18/10/2009, 19:09
In de oefenarena zou ik even op select duwen en dan klik je op 'Oefenwedstrijd'. Speel met 11 man tegen 3 of 4 tegenstanders en zoek je tegenstander steeds op en probeer hem langs te spelen. Zo leer je trucjes te gebruiken en hoe je af kunt spelen. Je kunt nu ook makkelijk op de keeper aflopen en aanvoelen hoelang je Rondje moet induwen voordat je over schiet. Verdedigen kun je goed leren door 6 tegen 4 te doen.

Ik speel op de PS3!