PDA

Bekijk Volledige Versie : FIFA 10 niet voor PC?

Geart
24/05/2009, 15:18
Het lijkt er op dat FIFA 10 niet voor de PC zal verschijnen. Op de reeds gelanceerde site http://fifa.easports.com/nlNL/home.action staat ditmaal geen PC-DVD logo (dat logo stond wel altijd op de vorige website's. Zou dit het einde betekenen voor FIFA op de PC? Het zou een logische keuze zijn aangezien het download verkeer alleen maar toe neemt.

Ik zou het een verstandige keuze vinden van EA. Je zag immers nu al dat de PC versie van FIFA 09 een ondergeschoven kindje was. De next-gen consoles hebben de prioriteit!

Casper
24/05/2009, 15:20
Ik zou het vrij - KUT - vinden. Ik heb eigenlijk altijd gespeeld op de Pc. Eigenlijk word er nu dus van mij verwacht dat ik een PS3 of een Xbox360 aanschaf. Mooi niet, dan haal ik PES wel...

Artic King
24/05/2009, 15:21
komt wel, kijk maar bij pre-order (http://www.ea.com/games/fifa-soccer)

Geart
Ik zou het vrij - KUT - vinden. Ik heb eigenlijk altijd gespeeld op de Pc. Eigenlijk word er nu dus van mij verwacht dat ik een PS3 of een Xbox360 aanschaf. Mooi niet, dan haal ik PES wel...

Maar ook jij zult zien dat het spelen van FIFA vele malen mooier is op een next-gen console.

Guzzie
Het lijkt me niet dat EA Sports dit niet op de PC gaat doorvoeren, aangezien de PC een aanzienlijk deel van de inkomsten verzorgd. Maar ja, je weet het maar nooit.

Geart
24/05/2009, 15:24
Het lijkt me niet dat EA Sports dit niet op de PC gaat doorvoeren, aangezien de PC een aanzienlijk deel van de inkomsten verzorgd. Maar ja, je weet het maar nooit.

Dat is ook zo, maar het zou mij niet verbazen omdat de PC versie steeds minder aandacht krijgt in vergelijken met de next-gen versie.

Jeremy
24/05/2009, 15:24
Tuurlijk brengen ze FIFA 10 op de pc uit. Ze lopen inkomsten mis als ze het niet doen. Al zouden ze alleen maar de rosters en kits aanpassen dat ze hem nog durven uit te brengen.

Guzzie
24/05/2009, 15:52
komt wel, kijk maar bij pre-order (http://www.ea.com/games/fifa-soccer)

Mooi, ik ga hem binnenkort ook even pre-orderen.

Joost
24/05/2009, 18:26
Gezien de pre-order zal FIFA 10 naar alle waarschijnlijk wel verschijnen op de PC. Officieel is er nog niets naar buiten gebracht. Hierop zullen jullie nog even moeten wachten.

Francesco Totti
24/05/2009, 18:36
komt hij wel op de psp? of op de ps2

marnic
24/05/2009, 18:55
komt hij wel op de psp? of op de ps2

Ja hij komt zowel op de psp als op de ps2 uit, de Ps2 versie is wel aanzienlijk goedkoper dan de rest maar dat was dit jaar ook al het geval. tevens komt het spel NIET op DVD-CD uit, het word dit jaar zeer waarschijnlijk een download. EA kiest hier voor omdat het dan de kosten van het maken van de PC versie verlaagd maar de inkomsten van een download niet misloopt. Al ben ik bang dat de download versie snel gehackt kan worden waardoor EA veel inkomsten gaat mislopen.

Feyenoordfan1
24/05/2009, 20:41
Het lijkt er op dat FIFA 10 niet voor de PC zal verschijnen. Op de reeds gelanceerde site http://fifa.easports.com/nlNL/home.action staat ditmaal geen PC-DVD logo (dat logo stond wel altijd op de vorige website's. Zou dit het einde betekenen voor FIFA op de PC? Het zou een logische keuze zijn aangezien het download verkeer alleen maar toe neemt.

Ik zou het een verstandige keuze vinden van EA. Je zag immers nu al dat de PC versie van FIFA 09 een ondergeschoven kindje was. De next-gen consoles hebben de prioriteit!

Ja beste Geart, je zegt nu wel dat het een verstandige keus is van EA en dat de next-gen consoles de prioriteit hebben, maar als jij altijd FIFA op PC heb gespeeld, dan had je precies het tegenovergestelde gezegd :)

Zou het jammer vinden als FIFA 10 niet op de PC zou verschijnen, misschien dat ik dan toch eens een PS3 of een Xbox360 aanschaf in de toekomst..:smile1:

.Lars
24/05/2009, 21:19
Xbox en Playstation is ook een veel betere Gameplay.

Casper
25/05/2009, 07:22
Wat ik dan niet snap is dat Fifa10 niet voor de pc uitkomt maar wel op de PS2, DS. Als er iets lelijker uitziet als op de pc zijn het deze consols wel. Dat je de graphics van de Ps3 niet op de pc kan doen, okéé, maar om hem dan wel te maken op de DS, waar het schermpje niet groter is als mijn hand, gaat me iets te ver. Daarbij zijn er volgens mij erg veel inkomsten uit de pc-versie, dus ik zal niet weten waarom ze hem weg doen. Áls ze hem weg doen dan haal ik fifa10 voor mn psp en PES voor mijn pc.

Artic King
25/05/2009, 07:37
*zucht*, hij komt wel op de PC. Volgens seizoen ligt hij gewoon in de schappen.

CR9Productions
25/05/2009, 18:46
http://eastore.ea.com/DRHM/servlet/ControllerServlet?SiteID=eaemea&Locale=nl_NL&Action=DisplayProductDetailsPage&productID=125731400&pgm=25474300&ThemeID=850300&Currency=EUR&resid=LrJgTQoHAjAAADw4h1EAAAAE&rests=1243273556172

Wat kan ik hier alvast Preorderen ... Juistem !

Ruud.
25/05/2009, 19:05
Kon het me al niet voorstellen dat hij niet op de PC komt.

gamertje
03/06/2009, 17:55
Ben blij dat hij wel voor de PC komt had het eigenlijk niet anders verwacht. Een nadeel vind ik dat hij niet op CD komt en je hem moet downloaden ik verwacht dat niet iedereen hier blij mee is maar ja we zien het wel.

Beaucaron
03/06/2009, 19:06
Ben blij dat hij wel voor de PC komt had het eigenlijk niet anders verwacht. Een nadeel vind ik dat hij niet op CD komt en je hem moet downloaden ik verwacht dat niet iedereen hier blij mee is maar ja we zien het wel.

Dat voorkomt illegale installatie op een andere PC vermoed ik. Maar inderdaad wel erg jammer.

Casper
06/06/2009, 10:15
Moet je hem downloaden? Waar slaat dat nou weer op? Maja we zullen zien ...

Pascal
06/06/2009, 11:52
Moet je hem downloaden? Waar slaat dat nou weer op? Maja we zullen zien ...

Je hoeft FIFA tot 09 toe niet online te registreren om het offline te kunnen spelen, dat zou nadelig zijn voor mensen die geen internet hebben. Daardoor kunnen mensen FIFA van internet jatten maar dat vind EA blijkbaar niet zo belangrijk als het kunnen spelen op een PC die geen internet heeft.
Ik verwacht daarom de PC-versie gewoon in de winkels komt te liggen, anders heb je internet nodig.

Alhoewel dit een vergezocht idee is lijkt me dit vrij logisch.

Jeremy
06/06/2009, 12:53
Tuurlijk komt die in de winkel te liggen. Als ze het niet doen, lopen ze enorm veel inkomsten mis. Als FIFA alleen maar online te downloaden is, zou het echt niet leuk zijn, want stel je kan maar met maximaal 100KB downloaden. Dan ben je nog dagen bezig om hem binnnen te halen :P

Revanche
06/06/2009, 13:50
Tevens worden games vrij snel gehackt.

Jeremy
06/06/2009, 14:01
Nou, dat worden ze toch wel. Het is niet zo dat FIFA sneller wordt gehackt, doordat hij online te krijgen is.

Jordi
06/06/2009, 16:31
Dat voorkomt illegale installatie op een andere PC vermoed ik. Maar inderdaad wel erg jammer.

Nu zou je hem toch ook kunnen zippen, dus zal niet zoveel uitmaken.

RedLine
18/06/2009, 08:50
Tuurlijk komt die in de winkel te liggen. Als ze het niet doen, lopen ze enorm veel inkomsten mis. Als FIFA alleen maar online te downloaden is, zou het echt niet leuk zijn, want stel je kan maar met maximaal 100KB downloaden. Dan ben je nog dagen bezig om hem binnnen te halen :P

Onzin, ze hebben Madden NFL ook stop gezet op de PC dus waarom FIFA niet??

Marko.FCT
06/07/2009, 18:36
Onzin, ze hebben Madden NFL ook stop gezet op de PC dus waarom FIFA niet??

Omdat ze door Fifa wel veel meer inkomsten krijgen dan Madden...

fifafreek
11/08/2009, 18:31
Weten jullie al of ik fifa 2010 al ergens kan downloaden?

Groet Freek

KwakZOR
11/08/2009, 19:18
Het spel komt 1 oktober uit en is vanaf 1 oktober te downloaden via download manager van EA. Ook is fifa vanaf dan te koop in de winkels.

Ik hoop van harte dat een ieder weer een legale versie koopt.

Ter info voor mensen die denken dat downloaden mag: het downloaden van Muziek en films valt onder de thuiscopie exceptie van de auteurswet in Nederland en is daarmee legaal (UPLOADEN NIET). Software neemt binnen de auteurswet een bijzondere positie in, binnen deze wet is namelijk bepaald dat al het kopieren, ook van CD/dvd naar harddisk en van harddisk naar werkgeheugen auteursrechtelijk relevant is. Deze relevantie houdt in dat men alvorens te mogen kopieren toestemming moet hebben van de auteursrechthebbende, in het geval van FIFA EA/EA sports. Zodra je het spel instaleerd krijg je ook een Licentie overeenkomst te zien die je moet accepteren. accepteer je deze dan krijg je toestemming van EA om de bestanden van de game te kopieren zoals voor goed gebruik noodzakelijk is.Ook verklaar je dat je een LEGALE versie hebt, heb je die niet (dus gedownload) dan krijg je de toestemming niet en kan je zowel civielrechterlijk (door EA) als strafrechterlijk (in nederland door het Openbaar Ministerie) voor de Rechter gedaagd worden. Dit kan dan een enorm schade bedrag (denk aan miljoenen) respectievelijk een geldboete/gevangenis straf tot gevolg hebben.

NB. bovengeschrevene geldt voor Nederland, als Belgie een andere auteurswet kent kan dit met betrekking tot muziek, films en Software anders liggen. Toch is het uitgesloten dat downloaden van Software mag, immers blijf je met de toestemming van de auteursrechthebbene zitten.

Voor de twijfelaars over de waarheid, ik studeer momenteel Nederlands Recht aan de Rijksuniversiteit en in de maanden April en Mei is uitvoerig de auteurwet en het downloaden van muziek, films en Software aan de orde geweest in hoorcolleges met betrekking tot het vak Recht en ICT.

Freddy
11/08/2009, 22:33
Net of die er niet komt voor op de PC. Samen met de Ps3 en de Xbox 360 zijn het de grote inkomstbronnen.

KwakZOR
11/08/2009, 22:50
Net of die er niet komt voor op de PC. Samen met de Ps3 en de Xbox 360 zijn het de grote inkomstbronnen.

Fifa komt wel op de pc, hoe die losers hier boven op het idee kwamen dat dit niet het geval zou zijn is me een Raadsel.

1 oktober liggen er meer PC dvds van fifa in de winkels dan XBox en PS3 dvds van fifa bij elkaar.

Wel is het ook mogelijk om fifa2010 te downloaden via EA download manager, dit was ook al mogelijk voor fifa09 en vele andere EA games.

Om op andere oude zaken terug te komen: Het zal wel noodzakelijk zijn om internet te hebben alvorens FIFA te kunnen spelen. Alle EA spellen hebben sinds 2008 een extra beveiling welke inhoud dat het spel de eerste keer dat het opgestart wordt verbinding moet hebben met Internet, dit om ilegale kopieen tegen te gaan. (dit was met fifa09 ook al zo)

Met betrekking tot hacken en andere illegale versies van het spel zal meer controle op komen van uit EA zelf, hoe ze dit in gaan vullen is nog niet bekend, maar de kans dat men met illegale games tegen geldboetes en schadevergoedingen aanloopt wordt steeds groter.

Freddy
12/08/2009, 09:48
1 oktober liggen er meer PC dvds van fifa in de winkels dan XBox en PS3 dvds van fifa bij elkaar.
Dus? dat kan ook betekenen dat ze niet worden gekocht. Niet dat ik dat denk. En trouwens waar heb je het recht op om hun losers te noemen? Dan zijn hier duizenden losers met onwaarheden.

KwakZOR
12/08/2009, 10:32
Dus? dat kan ook betekenen dat ze niet worden gekocht. Niet dat ik dat denk. En trouwens waar heb je het recht op om hun losers te noemen? Dan zijn hier duizenden losers met onwaarheden.

Wees eens eerlijk, als ik van af nu ga zeggen dat fifa 2011 niet meer op de PS3 komt, terwijl ik dat alleen maar basseer op het ontbreken van een logo op de website, zou je mij dan ook niet een loser vinden? (loser is dan misschien niet het juiste woord, beter zou zijn: sukkel, idioot, etc)

Dat een spel als fifa ineens niet meer op 1 van de drie belangrijskte consoles zou uitkomen is zo ongelooflijk onwaarschijnlijk, want dan zou EA zeker honderden miljoenen mislopen. Nieuws dat FIFA niet meer op de standaard Xbox of de PS2 verschijnt is al onwaarschijnlijk, maar wel waarschijnlijker omdat deze ieder jaar weer een jaar ouder worden. de PC wordt niet ouder, maar juist nieuwer en daardoor zou een spel dat zeer goed verkoopt op de pc altijd op PC verkocht worden. Dat ze een ander idioot spel van de PC afgehaald hebben heeft als voornamelijke reden dat nagenoeg niemand de PC versie kocht, dit is bij fifa niet het geval.

Iemand welke onwaarschijnlijke waarheden als waarheden verkoopt, zonder zelf logisch na te denken en tot inkeer te komen wordt in deze Nederlandse maatschapij loser, sukkel of idioot genoemd, daar haal ik het recht vandaan

Freddy
12/08/2009, 12:29
Wees eens eerlijk, als ik van af nu ga zeggen dat fifa 2011 niet meer op de PS3 komt, terwijl ik dat alleen maar basseer op het ontbreken van een logo op de website, zou je mij dan ook niet een loser vinden? (loser is dan misschien niet het juiste woord, beter zou zijn: sukkel, idioot, etc)

Dat een spel als fifa ineens niet meer op 1 van de drie belangrijskte consoles zou uitkomen is zo ongelooflijk onwaarschijnlijk, want dan zou EA zeker honderden miljoenen mislopen. Nieuws dat FIFA niet meer op de standaard Xbox of de PS2 verschijnt is al onwaarschijnlijk, maar wel waarschijnlijker omdat deze ieder jaar weer een jaar ouder worden. de PC wordt niet ouder, maar juist nieuwer en daardoor zou een spel dat zeer goed verkoopt op de pc altijd op PC verkocht worden. Dat ze een ander idioot spel van de PC afgehaald hebben heeft als voornamelijke reden dat nagenoeg niemand de PC versie kocht, dit is bij fifa niet het geval.

Iemand welke onwaarschijnlijke waarheden als waarheden verkoopt, zonder zelf logisch na te denken en tot inkeer te komen wordt in deze Nederlandse maatschapij loser, sukkel of idioot genoemd, daar haal ik het recht vandaan Ja, oké maar heel de wereld is gebaseerd op geruchten. Je mag het best denken, maar houdt het dan voor je zelf. En ik zeg ook niet hij er niet op de PC komt.

dagoman
12/08/2009, 13:00
klopt het dat je fifa wel zegmaar gratis kan kopieren via ea download manager bij activeren

Pascal
12/08/2009, 13:09
klopt het dat je fifa wel zegmaar gratis kan kopieren via ea download manager bij activeren

Nee, dat kan niet. Daar is die beveiliging dus voor.

Jeremy
13/08/2009, 00:23
Graag niet over dit soort dingen op dit forum praten. Dat doe je maar ergens waar het wel mag.

Raindog
13/08/2009, 08:20
Ja, oké maar heel de wereld is gebaseerd op geruchten. Je mag het best denken, maar houdt het dan voor je zelf. En ik zeg ook niet hij er niet op de PC komt.

Hij mag het denken én overal verkondigen. Dat heet vrije meningsuiting.

Freddy
13/08/2009, 10:14
Hij mag het denken én overal verkondigen. Dat heet vrije meningsuiting.
Ja, maar dan kan die ook een ''mening'' terug verwachten.

edelzwijn
13/08/2009, 12:04
Graag niet over dit soort dingen op dit forum praten. Dat doe je maar ergens waar het wel mag.

--------------------------------------------------------------------------------

@Jeremy

Waarom zegt die dan dat dat niet kan kopieren ....

Jeremy
13/08/2009, 12:05
''Die dan dat dat niet kan kopieren?''

Ik volg je even niet, teveel 'D's voor mij :P

Freddy
13/08/2009, 22:28
''Die dan dat dat niet kan kopieren?''

Ik volg je even niet, teveel 'D's voor mij :P

Hahaha, ik volg het ook niet.

KwakZOR
13/08/2009, 23:40
--------------------------------------------------------------------------------

@Jeremy

Waarom zegt die dan dat dat niet kan kopieren ....

Ik volg het nog, denk ik (A), Edelzwijn bedoelt: "Waarom wordt er dan gezegt dat het niet mogelijk is om het spel te kopieren?"

maar goed, eigenlijk jammer dat die 2 posts, waaronder 1 van mij verwijdert zijn, nu is namelijk niet duidelijk waar de post van Jeremy over ging.

Er was eens een crimineel die ons wou vertellen hoe als dat we illegaal aan fifa konder komen en ons dit dus wel, schrik niet, 40 euro zou besparen. Gezien ik een hekel heb aan Criminelen heb ik deze crimineel de huid volgescholden en hem op een grove wijze de deur gewezen. Gezien Jeremy zowel niet van criminelen houdt als van mij heeft hij beiden posts verwijdert en onstaat er nu verwarring.

Feiten met betrekking tot FIFA2010 PC. Hij is zowel te downloaden (legaal ! !) via Donwload manager, als op DVD te koop in de winkel. Hopelijk zijn beide mogelijkheden zo goed beveiligd dat illegale kopieen tegen gegaan wordt (hoe meer illegale kopieen hoe kleiner de kans op Nederlands elftal en Jupiler League), spijtig genoeg zullen er toch gaten in de beveiliging zitten en zullen er helaas ook illegale versies verschijnen. Let alleen alstublief goed op. het Instaleren en spelen van een dergelijke Illegale versie is een zwaar Misdrijf en levert ook een strafblad op als je gepakt wordt. Op grond van artikel 31 AW (auteurswet) kan men een Gevangenis straf van 6 maanden tegemoet zien en een geldboete van maximaal 18 500 euro. Dit kan, op verzoek van EA, vermeerderd worden met de verliezen/schade die EA lijdt als gevolg van Illegale verspreiding.

Jeremy
14/08/2009, 00:49
Mee eens, maar je had gequote, dus vandaar. Ik had het achteraf ook anders kunnen doen. Fijne uitleg nog even, wat de straffen zijn :)

Beaucaron
14/08/2009, 10:59
'k zou het overigens wel leuk vinden als je ook een coach kan creeëren, met kleding enzo. Zoals bij CL 04/05 het geval was.

edelzwijn
14/08/2009, 12:16
@KwakZOR

Als ik zou omschrijven wat ik van jou denk dan word ik gebannen v/dit forum dus laat maar