PDA

Bekijk Volledige Versie : De Eredivisie

Yoni de Wolff
22/09/2005, 08:23
Wat gaat het de laatste tijd toch prima met Ajax en PSV. De Eindhovenaren hebben al gelijkgespeeld tegen Heracles Almelo, en verloren van FC Groningen. Ajax heeft, natuurlijk, logisch weer verloren van Feyenoord. Ook van AZ, en een prima gelijkspel tegen ADO Den Haag Met AZ het gaat qwa voetbal ook goed. Ze spelen echt mooi voetbal, en hebben met Sjotta Arveladze wel een echte spits, die veel scoort. RKC Waalwijk en Heracles Almelo gaan nog wel verder terugzakken, maar als RKC zo doorgaat zouden weleens voor een UEFA Cup plaats kunnen gaan. Met Feyenoord, dat de beste en gevaarlijkste aanval van Nederland heeft, zal het dit seizoen ook wel goed komen. Die gaan zeker wel meestrijden om de titel, aangezien ze nu alweer 5 punten voorsprong op PSV hebben, en al 8 op Ajax. SC Heerenveen en NAC Breda kunnen samen met RKC Waalwijk, FC Twente, Roda JC, willem II en FC Utrecht gaan strijden om UEFA Cup voetbal. Heerenveen heeft met Samaras en Huntelaar een goede aanval, evenals NAC met van Hooijdonk, Diba, Jenner en Vonlanthen. Vitesse, NEC, FC Groningen en ADO Den Haag gaan denk ik strijden om Intertoto Cup voetbal (plaatsen 9 t/m 13), en Heracles Almelo wordt 16e, Sparta Rotterdam 17e, en RBC degradeert denk ik.
Ik denk ten slotte dat Feyenoord kampioen wordt, omdat we nu een goede keeper, een betere verdediging, een jong goed voetballend middenveld en de beste en gevaarlijkste aan val van Nederland hebben. Met die goede trainer, Erwin Koemen, en Wim Janssen achter de schermejn moet het kunnen.