PDA

View Full Version : Waarom bewegen de netten nooit!

verbeke
5 september 2004, 18:14
ik wacht nu al ieder jaar op een succesvol fifagame sinds euro2000. Ieder jaar breken ze hun hoofd er wel over wat er allemaal moet veranderen, en met succes want het spel wordt alsmaar beter. Ze houden met zoveel dingen rekening om het spel te doen beleven zoals in de realiteit, maar één detail vergeten ze al al die jaren, dat is dat goalnetten bewegen als je er tegenaan trapt. Voor mij stoort dat dus enorm, kweet niet hoe jullie daar tegenover staan, maar naar een stalen kooi trappen vind ik maar raar als zogezegd "realistisch voetbalspel". Ik ben weer aan het hopen voor Fifa 2005, ziet er allemaal weer nog zoveel beter uit, maar ik merk terug in de filmkes dat de netten weer uit beton zijn vervaardigd en dat zorgt er al al die jaren voor dat ik fifa niet meer graag speel. Het zal ook wel een beetje met het afwerken in zijn geheel te maken hebben denk ik. Ik vind dat alleszins een punt waar konami nog héél veel voorsprong heeft en ik hoop dat dat zo snel mogelijk verandert want voor de rest ziet het er smullen uit. Ik denk dat die chineeskes van konami daar vroeger jaren werk aan gehad hebben en dat easports daar toen geen belang aan hechte en die chineeskes maar liet doen, maar ondertussen moet konami daar geen tijd meer aan verspillen en heeft ea er geen tijd meer voor om het nu nog te doen, want het lijkt mij geen gemakkelijke berekening zo'n netje zoals bij pes3. Ik ben eens benieuwd wat jullie er van vinden.

FIFATheLegend
5 september 2004, 18:43
Het is natuurlijk jammer.. maar ik vind dat het niet belangrijkste is. Het is veel belangrijker hoe de gameplay is dan in mijn ogen ''kleine puntjes''. Het zou het spel misschien iets realistischer maken maar groot verschil maakt het niet uit.

verbeke
6 september 2004, 14:41
Das waar, maar het probleem bij mij is dat door juist dat "kleine puntje" ik het spel echt niet graag speel. Ik ben echt een grote voetbalfan en speel bijna enkel voetbalgames (allé juist pro evolution soccer) en ik had daar graag fifa aan toegevoegd. Je kan zeggen dat het maar een detail is, maar ik vind dat in het geheel als je naar doel trapt nog altijd erg standaard. Er moet meer gevoel komen in het afwerkingssysteem, om nogmaals te herhalen zoals bij pes3. Moest fifa dit kunnen teweeg brengen dan garandeer ik dat er héél veel fanatieke pesfans zullen overwegen om fifa toch eens in huis te halen. Iedereen met wie ik pes speel gelooft echt niet meer in fifa en vinden dit ook één van de grootste minpunten. Akkoord die off the ball en first touch zijn magistraal maar doordat je niet fijn kan afwerken met veel gevoel (idd zoals pes) is de gameplay voor ons niet goed hé. Wat vinden jullie zelf van het afwerken bij fifa2004?

FIFATheLegend
6 september 2004, 17:26
Met vele punten ben ik het met je eens, ik heb nog nooit PES gespeeld dus ik kan nie zeggen of dat beter is. Maar na alle revies ed lijkt mij PES ook beter, maar ik kies voor de Online Gaming simpelweg omdat ik dat gewoon leuk vind dan tegen de PC. Ik zou het ook leuk vinden als het iets ''echter'' zou ogen, maar ik vind dat de Online Gaming dat gewoon compenseert. ;)

ajacied richard
7 september 2004, 22:45
ben het ook wel met je eens, maar dat is een klein detail, en als je weet hoelang ze er over doen om een groter detail uit te werken moet je bedenken dat ze dan wel wat anders aan hun hoofd hebben dan de goal netten !