Hallo leden van FIFA Benelux,
Ik wil zelf ook een story maken, ik snap echter niks van de uitleg die in de bovenste 5 topics staat.
Hoe maak je zo'n plaatje op de achtergrond van je story en hoe maak je er een afbeelding van. Waar moet je het typen, wat moet je wel en wat moet je niet opschrijven? Kan alsjeblieft iemand mij helpen?
Alvast bedankt,
Ted1996
Beste ted1996,
Allereerst moet je beschikken over Photoshop om een lay-out (je plaatje) te maken. Dit is niet een programma die iedereen maar kan gebruiken want het is nogal ingewikkeld. Ik stel dus voor dat je het download, en gewoon wat "tutorials" gaat volgen via internet. Tik de zoekwoorden "Photoshop basic tutorials" in bij Google, en zoek wat leuke dingen op. Hier door leer je de basics allemaal en is het makkelijker om zometeen een lay-out te gaan produceren.
Als je toch een verhaal wilt starten dan vraag je aan iemand die een PSD maakt, er zijn verschillende makers hiervan, om voor jou een PSD (Je lay-out in een Photoshop bestand te maken). Deze kun je tot die tijd gebruiken. Hier kun je je tekst in zetten, door middel van de te tekst tool in Photoshop. Hier bij kun je natuurlijk ook gewoon hulp vragen aan de grafici van dit forum, ook aan mij.
Voor de inhoud van je verhaal moet je eerst goed nadenken, maar ook eerst research doen. Lees veel verhalen door op dit forum, ook verschillende en maak dan uiteindelijk de keuze welk soort verhaal jij wilt gaan maken. Dan kom je bij het volgende, je begin. In de meeste 'stories' de trainerpresentatie, gepresenteerd in een lay-out, of gewoon het begin van je verhaal. Let wel op: Maak je een begin van een verhaal, dan moet je hier ook een aardige tijd door schrijven (Kijk hier voor bijvoorbeeld naar mijn verhaal). Ook hier voor kun je Casper, de Story Moderator van het forum, raadplegen en om hulp vragen.
Ik hoop je voor het begin even goed genoeg te hebben geholpen, meer vragen mogen altijd komen, ted1996.